Wszystkie wpisy
Podejście typu „rób tak zawsze i koniec” jest moim zdaniem słabe. Tym bardziej, jeżeli nie padają żadne argumenty. Bo jak pojawiają się argumenty, to jest również dyskusja. Tak jest w kwestii podejścia „klasa powinna być finalna by default”, a ja przychodzę z argumentami, dlaczego nie 🙂
Kiedyś, podczas sesji Event Stormingu, w której brałem udział kilka lat temu, co chwilę padało zdanie „A to wyłapie jakaś polityka”. Następnie naklejaliśmy fioletową karteczkę. Wtedy nie było dla mnie jasne, czym są polityki w kontekście Stormingu oraz DDD. Dzisiaj już to wiem i chcę tą wiedzą podzielić się z Wami 🙂
Wchodząc w świat Symfony niektóre rzeczy robimy z automatu, bo tak jest w dokumentacji. Nie zawsze zdajemy sobie sprawę z tego, o co tak na prawdę chodzi z pewnymi detalami. Jednym z takich detali jest token CSRF, który na pierwszy rzut oka wydaje się uciążliwy. Ale jest ważny, o czym będę pisał dzisiaj.
Utrzymanie dobrego performance aplikacji jest prawdziwą sztuką. Jako developerzy najczęściej poświęcamy swoją uwagę na to, w jaki sposób piszemy kod. I to jest okej, chociaż na tym przyśpieszanie aplikacji się nie kończy. Stąd właśnie mam kilka porad związanych z dobrym performance, które niekoniecznie skupiają się na tym, jaki kod piszemy 🙂
Jako programiści lubimy dyskutować nad tym, czy nasz kod wygląda dobrze. Zastanawiamy się, czy da radę go re-używać oraz zrozumieć. Niestety, nie podejmujemy zbyt wiele dyskusji na temat tego, czy aplikacje, które tworzymy mają odpowiedni performance. Zatem dziś jak podejrzewacie, będzie właśnie o performance.
Grudzień zawitał a my mamy kolejną iterację projektu! 🙂 Dziś, tradycyjnie, otwieramy nowy komponent – Galaxy. Choć startujemy tylko z kolonizacją planet, to wygląda na to, że ten komponent będzie solidną podstawą czegoś większego. O tym i o kilku innych rzeczach przeczytacie w dzisiejszym wpisie.
Minęły dwa tygodnie i mamy nowy komponent – FleetJourney, który pozwala na podróżowanie statkami w przestrzeni kosmicznej 🙂 O tym oraz o kilku innych domenowych drobiazgach przeczytacie w dzisiejszym wpisie.
Projekt TheGame rośnie i rośnie ? Do brancha master wchodzi komponent Shipyard a wraz z nim zmiany w… 114 plikach! 🙂 Zapraszam na podsumowanie ostatniego tygodnia prac 🙂
oprzednimi. Dzieki temu możemy budować nowe budynki, o czym przeczytać możecie w dalszej części wpisu 🙂
Mamy to! 🙂 Pierwszy update projektu TheGame. I od razu lecimy z DDD. Na start mamy aż dwa komponenty! Zapraszam serdecznie na lekturę wpisu 🙂